Zmarł profesor Leszek Kajzer

Kilka dni temu zmarł mój naukowy Mistrz, promotor moich prac, magisterskiej i doktorskiej, wielki znawca średniowiecza polskiego i europejskiego, prawdziwy erudyta, postać niezwykła, profesor Leszek Kajzer. W tym czasie byłem w Białorusi, z dala od jakiegokolwiek internetu. Wróciłem wczoraj w nocy i nie wyobrażam sobie, bym mógł o tym nie napisać i nie spróbować oddać należnej Mu pamięci.

dsc02369Jeśli do kogokolwiek spośród znanych mi osób pasują słowa Horacego, to na pewno do Profesora:

Zbudowałem monument trwalszy niż ze stali
Mocniejszy nad piramid królewskich istnienie
Deszcz wielki go nie zmyje wicher nie powali
Stuleci niezliczonych nie zniszczy go tchnienie

Bieg czasu go nie wzruszy i lat przemijanie
Nie cały przecież umrę – przetrwam w swoim dziele
Śmierć – bo zamieszkałem w nadczasowej chwale
Jakbym młodzian wciąż w nowym odradzał się ciele

(Horacy, Pieśń III, 30)

Skomentuj

