18 thoughts on “Wał raz jeszcze

  1. Dzień dobry, Gunther,
    Poszukuję pomocy w temacie 123D Catch. W założeniach, program jest dla mnie wybawieniem w mojej działalności. Pomimo jednak wielu prób, nie potrafię zmusić go do wysłania zdjęć i wygenerowania modelu.
    Nie chciałbym zaśmiecać Twojego Bloga opisem, co nie działa. Jeśli jednak mógłbym poprosić Cię o pomoc, to proszę, podaj mi Twój adres mailowy lub numer telefonu, żebym mógł Ci zająć chwilkę. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Marek Smolski

    • Adres jest na stronie.
      Telefonu, wybacz, ale nie podaję.
      Możesz napisać na blogu. Wówczas dyskusja może komuś jeszcze pomóc w podobnym problemie.
      Oczywiście o ile znajdę rozwiązanie. Na razie proponowałbym zorientować się czy problem nie leży w ustawieniach firewalla lub w ustawieniach sieci (np. MTU).

      • Dziękuję za odpowiedź. Przyznaję, że nie znalazłem adresu mailowego. Ale nic to. Posiedzę jeszcze nad 123D Catch i opiszę problem tutaj. Być może faktycznie komuś się to przyda.
        Pozdrawiam
        Marek

      • Niestety tylko i jedynie w „Adobe Acrobat X”, próbowałem w programach open source ale nie posiadają wtyczki Model Tree.
        Zaś model .obj wyświetlam w Autodesk 3ds Max ver. edukacyjna. Ponieważ w MashLab, nie do końca wgrywają mi się modele.

      • Miałem nadzieję na jakieś genialne, niedrogie narzędzie do pdf 3d, które na dodatek działało by w linuksie…
        Jeśli chodzi o MeshLab to nigdy nie miałem z nim problemów (poza tym, że starsze wersje potrafiły być niestabilne).
        Czy nie wgrywają się tekstury? Trzeba trzymać pliki tekstury (mtl i jpg) w jednym katalogu razem z obj.

      • Tego programu nie znałem. Zobaczę jak działa.
        Korzystałem z Python Photogrammetry Toolbox i na programiku Autora Visual Experiments. Problemem był zazwyczaj długi czas wymagany na obliczenia (na czterordzeniowym i5 starej generacji z zegarem 3,2 Mhz, 4 gb RAM, karta NVidia GT220 i 64 bitowy linux). Z moich doświadczeń wynika, że wydajność systemów w chmurze (jak ten od Autodesk) jest znacznie lepsza, a gotowy plik i tak zawsze ląduje u mnie na kompie.

      • Tak, to prawda, systemy działające w chmurze dają szybszy czas opracowania. lecz rozwiązania takie jak VisualSFM, czy RunSFM dają większą swobodę 😉 No i VisualSFM potrafi rozdzielić etapy opracowania, wykorzystać współrzędne GPS z EXIF, wykorzystać GCP pomierzone przy pomocy Total Station i wiele innych ciekawych rozwiązań…
        Ja wykorzystuję Core2Duo 1.86GHz, 3 GB RAM, Nvidia GT540, Xubuntu 12.04.

        Ten model http://www.merkato.polineo.pl/index.php/2012/12/17/stacja-pkp-w-cieszynie-sfm/ liczył się łącznie 210 minut.

      • To bardzo długo oblicza chmurę punktów. 210 minut to aż 3,5 godziny na obliczenie położenia 70 zdjęć i na wyznaczenie :O. Ja jednak wole wysłać zdjęcia na serwer Autodesk i mieć pewność że uzyskam, oczekiwaną chmurę punktów. I nie trwa to aż tyle czasu.

      • Ale to łącznie z CMVS/PMVS, sam SIFT + Sparse Bundle Adjustment, ok. 10 minut z tego. Przy czym zaletą tego rozwiązania jest możliwość dołożenia do istniejącego projektu dodatkowych zdjęć, wtedy etap SIFT i PBA liczy tylko dla tych dodatkowych i to trwa sekundy. Najdłużej wciąż trwa zagęszczanie chmury punktów przy użyciu CMVS.

  2. Też takiego programu albo wtyczki szukam. A co do MeshLab to problem występuje podczas wczytywania danych cyfrowych XYZ, zaś tekstura zawsze działa prawidłowo, jak oczywiście wczytają się poprawnie dane cyfrowe.

  3. Pingback: Udostępnianie modeli 3D na stronie internetowej | Gunthera miejsce w sieci

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s