Jak połączyć pliki pdf w linuksie?

Obróbka plików pdf to czasami konieczność. Czasami musimy je połączyć, podzielić, skadrować (jeśli nie zrobiliśmy tego podczas skanowania) etc. Do tej pory zwykle używałem do tego dwóch narzędzi – tekstowego pdftk i „graficznego” kpdf tool. Szczerze mówiąc oba nigdy specjalnie mi się nie podobały. Pierwsze, choć całkiem potężne, wymaga pamiętania składni poleceń (a pamięć mam krótką) i wpisywania w konsoli długich niekiedy elaboratów, drugie mało elastyczne i ubogie:

Ostatnio całkiem przypadkowo trafiłem na nowe narzędzie pdf shuffler – niewielki programik z interfejsem napisanym w pythonie, który zdaje się spełniać wszelkie moje potrzeby.

Programik ma przejrzysty interfejs umożliwiający łączenie wielu dokumentów, wycinanie zbędnych stron, zmianę ich kolejności, obracanie i przycinanie.

Działa szybko i nie zaobserwowałem w nim większych błędów. Jedynie próba dodawania kolejnych stron metodą drag-and-drop, powoduje niestabilne zachowywanie się interfejsu (automatyczne przewijanie do końca dokumentu).

Program nie umożliwia edycji dokumentów pdf, ale nie taka jest jego rola.

Skomentuj

